Informasjonen på disse sidene er beregnet for journalister, presse og media. Klikk JA for å komme til nyhetsrommet. Hvis du klikker NEI vil du komme tilbake til mynewsdesk.com
Nå ser Hurtigrutens stiftelse etter miljø- og samfunnprosjekter å støtte i områdene der Hurtigruten seiler. De inviterer nå gode prosjekter i kystsamfunn til å søke innen fristen 1. november.– For Hurtigruten er det lokale viktig, og vi ønsker å gi noe tilbake til lokalsamfunnene. Vi vet at det finnes mange gode lokale initiativer der ute, og ser nå etter prosjekter med mål om å beskytte m
Hurtigruten Group fortsetter arbeidet med å rendyrke og styrke selskapene og opplevelsene i gruppen. Hurtigruten Norge beholder det tradisjonsrike og historiske navnet Hurtigruten. Den globale virksomheten i Hurtigruten Expeditions går over til å hete HX. Endringene legger til rette for at Hurtigruten og HX kan utvikle seg og vokse i hver sin retning. Hurtigruten Norge blir til Hurtigruten og
Mark Ivin er utnevnt til Chief Financial Officer (CFO) for Hurtigruten Norge med virkning fra 25. september. Som en del av Hurtigruten Groups arbeid med å forberede virksomheten for ytterligere vekst, styrkes Hurtigruten Norge teamet med Mark Ivin. Han vil som CFO for Hurtigruten Norge ha en sentral rolle sammen med gruppens ledelse i å forme og gjennomføre grep for å realisere denne veksten.<
Arctic Umiaq Line og Hurtigruten Norge lanserer et nytt samarbeid for å utvikle reiselivet på Grønland i en bærekraftig retning og inviterer gjester fra hele verden til å oppleve den autentiske vestkysten. Nå lanserer selskapene tre reiser om bord på Arctic Umiaq Lines tradisjonsrike kystskip MS Sarfaq Ittuk, «Grønlands hurtigrute». Det ferske samarbeidet mellom de to selskapene gir en eksklu
MS Otto Sverdrup blir overført til Hurtigruten Norge for å tilby kommersielle seilinger på norskekysten. MS Maud forlater norskekysten for å tilby ekspedisjonscruise til Arktis, Alaska og Antarktis. MS Otto Sverdrup tilbyr i dag ekspedisjonscruise fra Tyskland til Norge og til andre reisemål. MS Maud tilbyr ekspedisjonscruise fra England til Norge og andre destinasjoner. Endringene følger av H
Arctic Umiaq Line og Hurtigruten Norge er stolte over å kunngjøre sitt samarbeid om økt vekst og muligheter i Grønlands reiselivsnæring. Begge selskapene er opptatt av å utvikle en bærekraftig reiselivsnæring, og vil samarbeider for å utvikle Arctic Umiaq Lines unike produkt for det internasjonale markedet og fremme bærekraftig turisme på Grønland. Arctic Umiaq Line, me
Hurtigruten markerte sine første 130 år langs kysten under folkefesten i Stokmarknes søndag. Der ble det kjent at hurtigruteskipet MS Richard With omregistreres til Stokmarknes som en hyllest til rutas fødested. Alle Hurtigrutens skip markerte søndag at det er 130 år siden den aller første avgangen i 1893. I Stokmarknes ble det holdt stor folkefest i samarbeid med Hurtigrutemuseet, Hadsel komm
Det blir stor feiring i Stokmarknes og åpne skip og kake om bord i flere havner der Hurtigruten har lengre anløp søndag 2. juli, på dagen 130 år etter første avgang.2. juli 1893 kastet kaptein Richard With og skipet DS Vesteraalen loss i Trondheim med kurs nordover mot Hammerfest. Det markerte starten på en helt ny æra innen transport langs norskekysten, og siden har Hurtigruten gått i rut
I året for Hurtigrutens 130-årsjubileum lanseres en av de største nyvinningene i selskapets historie. I 2030 skal et Hurtigruteskip uten utslipp, spekket med toppmoderne teknologi, enorme batteripakker, moderne seil og integrerte solcellepaneler gjøre det mulig å seile utslippsfritt mellom Bergen og Kirkenes.- Vi har tatt på oss en ambisiøs jobb, men som bransje er vi forpliktet til å ta tunge
Lørdag kaster MS Trollfjord loss fra Bergen på vei til Longyearbyen som Svalbardekspressen. Det er et fullbooket skip som tar opp igjen seilingene mellom fastlandet og Svalbard for første gang siden 1982 – med turister og gods om bord.Hurtigruten markerer sitt 130 årsjubileum med de nye rutene Svalbardekspressen og Nordkappekspressen, og styrker satsingen på norsk reiseliv og norske sjøfol
Da hurtigruteskipet MS Kong Harald seilte fra Bergen 4. mai etter en omfattende miljøoppgradering, har det blitt et moderne hybridskip med store batteripakker og splitter nye motorer. Hurtigruten Norge bruker over én milliard kroner på miljøoppgradering av alle sine syv skip i kystruten.MS Kong Harald, som ble bygget i 1993, har nå gjennomgått en fullstendig teknisk oppgradering, med toppm
Hurtigruten Group prioriterer kutt av utslipp fremfor klimakompensasjon, understreker forpliktelsen til vitenskapsbaserte klimamål og trekker frem miljøoppgraderinger av flåten til over 750 millioner kroner i selskapets ESG-rapport for 2022. Viktige milepæler er Hurtigruten Norges lansering av sitt andre hybridskip, MS Kong Harald, som blir det femte hybridskipet i gruppens flåte, og Hurtigrut
Når du velger å følge et nyhetsrom og opprette en brukerkonto vil dine personopplysninger bli benyttet av oss og av nyhetsrommets eier for å sende deg nyheter og oppdateringer i henhold til dine varslingsinnstillinger.
For mer informasjon, les vår Personvernspolicy, som gjelder for vår bruk av dine personopplysninger, og vår Personvernspolicy for Contacts, som gjelder for nyhetsrommets eiers bruk av dine personopplysninger.
Vær oppmerksom på at våre Brukervilkår gjelder for all bruk av våre tjenester.
Du kan trekke tilbake ditt samtykke når som helst ved å melde deg ut eller slette din konto.
E-post sendt til __email__. Klikk på lenken i e-posten for å følge Hurtigruten Group.