Gå videre til innhold
  • Ny konserndirektør for markedsføring og digitalutvikling i Hurtigruten

    Lisa Warner starter i den nyopprettede rollen som Chief Marketing & Digital Officer (CMDO) i Hurtigruten.
    Warner har over 20 års erfaring fra internasjonal reiselivsbransje, blant annet fra Saga Travel Group, Abercrombie & Kent, Cox & Kings, G Adventures og Trailfinders.I Hurtigruten får hun ansvar for markeds- og digitalstrategien, med særlig fokus på internasjonal vekst.– Vi er g

  • Hurtigruten skaper milliardverdier og liv langs Norskekysten


    En ny rapport fra Menon Economics viser at Hurtigruten skaper verdier for nær 3 milliarder kroner årlig langs Norskekysten.

    Gjennom Kystruten mellom Bergen og Kirkenes legger Hurtigruten daglig til kai i 34 havner, noe som genererer over 4 010 arbeidsplasser, hvorav 2000 er i selskapet og 2010 gjennom vare- og tjenestekjøp. Disse ringvirkningene gjør selskapet til betydelig motor

  • Hurtigruten senker aldergrensen så videregående-elever kan reise alene til skolen

    Nå kan alle elever som går førsteåret på videregående skole reise alene med Hurtigruten.
    I høringsrunden om Kystruten i fjor kom det flere innspill om at skoleelever i videregående utdanning bør kunne reise alene med Hurtigruten mellom hjem og skolested også når de er under 16.
    Innspillene kom blant annet fra Finnmark fylkeskommune, flere kommuner og andre institusjoner i Finnmark.
    – Det

  • Nordmenn strømmer til kysten i sommer


    I en sommergallup gjennomført av Kantar for NHO Reiseliv oppgir hele sju av ti at de skal tilbringe hele eller deler av ferien i Norge. Nordland topper ønskelisten når nordmenn får velge helt fritt hvilket fylke de vil reise til.

    Hurtigruten seiler mellom Bergen i sør og Kirkenes i nord, med stopp i 34 havner langs den spektakulære Norskekysten. Nå merker selskapet en kraftig økning

  • Hurtigruten blant Nord-Norges beste frokost og går videre til semifinalen i Twinings Best Breakfast 2025

    Skipet MS Finnmarken er blant vinnerne i konkurransen om beste frokost i Nord-Norge og går videre til semifinalen i Norges gjeveste frokostkonkurranse.
    Hurtigruten er igjen med i tetstriden etter å ha sikret en sterk 3. plass i fjor. Mannskapet på MS Finnmarken har jobbet målrettet med forbedringer – og kan nå glede seg over å være en av to vinnere blant «Premium frittstående hotell» i region n

  • Ny kommersiell direktør i Hurtigruten


    Iain Powell er utnevnt som ny kommersiell direktør i Hurtigruten. Han kom til Hurtigruten for litt over ett år siden, og har den siste tiden hatt rollen som Managing Director for UK, Nordics & Emerging Markets.
    Som kommersiell direktør får han ansvar for å lede selskapets globale kommersielle strategi, styrke markedsposisjonen og drive videre utvikling.
    – Vi er svært glade for at I

  • Hurtigruteskip får tilbake sitt opprinnelige navn – Finnmarken

    – MS Finnmarken er ett av Hurtigrutens mest tradisjonsrike navn, og det blir flott å få et skip med det navnet tilbake i flåten, sier administrerende direktør Hedda Felin i Hurtigruten.
    Dagens MS Otto Sverdrup var opprinnelig døpt MS Finnmarken da det ble satt i drift i 2002. Det byttet navn til MS Otto Sverdrup i 2021 da det gikk ut av rute og ble satt inn som ekspedisjonsskip for HX, som da h

Kontakter